Blogger Templates

Pages

Sunday, October 23, 2011

Bodohnya Aku!!!


Aku bodoh,
Otakku bodoh,
Hatiku bodoh,
Maluku bodoh,
Tanganku bodoh,
Kakiku bodoh.
Semuanya bodoh kerna apa?
Kerna tak ada yang bijak selain bodoh!

Aku bodoh kerna tak reti ajar diri,
Aku bodoh sebab tak pandu kebaikan,
Aku bodoh kerana terlalu bodoh.

Otakku bodoh fikir aku pandai,
Otakku bodoh tak mahu belajar,
Otakku bodoh teringatkan maksiat.

Hatiku bodoh tak ada niat,
Hatiku bodoh teringatkan dia,
Hatiku bodoh simpan erti cinta.

Maluku bodoh pernah menebuk,
Maluku bodoh tak berhenti meraung,
Maluku bodoh dikawal serakah.

Tanganku bodoh menjadi panjang,
Tanganku bodoh selalu sangat jari tengah,
Tanganku bodoh pernah orang terbinasa.

Kakiku bodoh pandu kejahatan,
Kakiku bodoh kelembah hina,
Kakiku bodoh orang ke hospital.

Dari luar ke dalam,
Tiada satu pun pandai kecuali bodoh.
Dari fizikal ke rohani,
Tiada yang pandai hanyalah bodoh.

Aku memang bodohkan?
Hahahahahaha!!! Ya, aku memang BODOH!!!
Kenapa aku bodoh? Kenapa tak pandai?
Kenapa otakku bodoh? Kenapa tak pandai?
Kenapa hatiku bodoh? Kenapa tak pandai?
Kenapa maluku bodoh? Kenapa tak pandai?
Kenapa tanganku bodoh? Kenapa tak pandai?
Kenapa kakiku bodoh? Kenapa tak pandai?

Kenapa???
Sebab aku memang aku bodoh!!!
AKU MEMANG BODOH!!!
Dah terbukti dah pun aku ni bodoh!!!

Tapi aku juga pandai…
Pandai berubah bawa diri kebaikan,
Pandai fikir cara berubah,
Pandai tentang tolak perasaan,
Pandai jaga terus meliar,
Pandai elak dari dosa,
Pandai jejak majlis ilmu.
AKU JUGA PANDAI!!!!

0 comments:

Post a Comment